Make Factory Grow,Mechanika,News

Fusion 360 jako rozwiązanie chmurowe – 3 ciekawostki, które powinieneś znać odnośnie licencjonowania

1. Odnawiam licencję Fusion 360 lub kupuję nową. Czy będę miał dostęp do plików utworzonych podczas trwania poprzedniego kontraktu, który wygasł?

Fusion 360 to produkt oparty na chmurze i jego użytkowanie opiera się na poświadczeniu użytkownika.  Dzięki temu można wykupić nową subskrypcję, używając tego samego konta, które było wcześniej używane po wygaśnięciu/ anulowaniu subskrypcji, aby nadal mieć dostęp do plików ze starego konta. Pozwoli to systemowi Autodesk rozpoznać, że jest to dostęp dla tego samego użytkownika i w pewnym sensie “odnawia”  on starą subskrypcję poprzez połączenie nowej subskrypcji ze starym kontem. Dlatego dostęp do plików zależy od poświadczenia użytkownika, a nie od numeru kontraktu.

Ponadto jeśli nie chcesz odnawiać swojej subskrypcji, ale chcesz nadal mieć dostęp do swojej poprzedniej pracy, możesz wyeksportować archiwum projektów na dysk twardy.  Możesz zalogować się do Fusion 360 po wygaśnięciu licencji próbnej lub licencyjnej i uzyskać stamtąd dostęp do swoich danych projektu. Co więcej, dostęp do swoich danych zyskasz za pośrednictwem większości przeglądarek internetowych po zalogowaniu się tutaj: https://myhub.autodesk360.com/portal.

2. Jakie rodzaje licencji Fusion 360 mogę zakupić?

Aby zapewnić jak najlepsze i najpełniejsze korzystanie z Fusion 360 wszystkim użytkownikom, Autodesk wprowadził dwa nowe rodzaje subskrypcji: Fusion 360 dla użytku osobistego i Fusion 360 dla startupów.

Te nowe typy subskrypcji zastępują istniejące typy subskrypcji dla hobbystów/startupów, ale pozostają bezpłatne dla użytku osobistego i dla kwalifikowanych startupów.

Fusion 360

fusion 360

 

Po zalogowaniu się na swoje konto Autodesk na stronie: https://www.autodesk.com/products/fusion-360/students-teachers-educators?_ga=2.100891393.1231849124.1594624688-852653349.1594388538   będziesz mógł uzyskać licencję edukacyjną i po wypełnieniu danych dot. informacji o Twojej uczelni ukończysz procedurę i uzyskasz dostęp do Fusion 360.

 

 

Od dziś Fusion 360 jest dostępny poprzez następujące cztery typy subskrypcji, aby zaspokoić potrzeby wielu społeczności Fusion 360:

• Fusion 360 – dla profesjonalnych, komercyjnych celów

• Fusion 360 do użytku osobistego – do użytku niekomercyjnego

• Fusion 360 dla startupów – dla startupów rozwijających nowe produkty (wymagane są niezbędne kwalifikacje)

• Fusion 360 do celów edukacyjnych – tylko dla instytucji edukacyjnych lub na użytek studentów

Z czym się to wiąże?

Fusion 360 dla hobbystów/startupów jest wycofywana, także zanim Twoja subskrypcja wygaśnie będziesz musiał wybrać 1 z 2 poniższych typów subskrypcji chcąc nadal używać Fusion 360:

• Fusion 360 do użytku osobistego (nowy produkt) – Tylko do użytku niekomercyjnego. Będziesz miał dostęp do wszystkiego, czego potrzebujesz do projektów osobistych, w tym do wszystkich możliwości projektowych, inżynieryjnych, dokumentacyjnych i produkcyjnych zawartych w aktualnej subskrypcji komercyjnej Fusion 360. Dostęp do funkcji współpracy, zarządzania danymi i komercyjnych translatorów oprogramowania (NX, Catia, Solidworks, Creo i Inventor) nie jest uwzględniony.  Wsparcie dla tego typu subskrypcji jest również zapewniane za pośrednictwem forów Autodesk.

• Fusion 360 dla startupów (nowych) – Wciąż oferowane jest w postaci bezpłatnego, w pełni funkcjonalnego, komercyjnego oprogramowania z tym nowym typem subskrypcji. Dodatkowo jest teraz wymagany proces rejestracji, aby sprawdzić, czy spełniasz przedstawione tu kryteria użytku tego typu licencji. Po zatwierdzeniu rejestracji otrzymasz taki sam dostęp, jak w przypadku zwykłej oferty subskrypcji komercyjnej.

 

3.  Fusion Team wyświetla status “Trial” lub “Expired” pomimo wykupionej subskrypcji

fusion 360

 

Bywa, że po zalogowaniu się do Fusion Team Hub pojawia się komunikat o treści „Welcome to Fusion Team Trial”. Wówczas dostęp do danych przechowywanych w hubie zespołu może być ograniczony. Co więcej,  przy próbie utworzenia nowego projektu pojawia się ostrzeżenie “Przekroczone limity użytkowania”. (“Usage limits exceeded”)

fusion 360

 

Wszystkie pliki i dane są oznaczone jako “tylko do odczytu”, a zapisywanie istniejących lub nowych plików w nich nie jest możliwe. Możliwe jest wówczas odnowienie subskrypcji lub używanie licencji dla startupów. Najważniejsze, aby sprawdzić po zakupie czy produkt jest dostępny na Twoim konie Autodesk na manage.autodesk.com i czy jest przypisany do odpowiedniego użytkownika. Jeśli nie jest, poproś Autodesk o odświeżenie kontraktu tutaj: https://knowledge.autodesk.com/contact-support

Jeśli jest, a mimo to pojawia się błąd przeloguj się  w Fusion 360 na użytkownika o poprawnym adresie mailowym. Możesz też manualnie zweryfikować poprawność logowania do oprogramowania w poniższych ścieżkach zależnie od systemu operacyjnego:

• Windows: C:\Users\<USERNAME>\AppData\Local\Autodesk\Autodesk Fusion 360

• MacOS: Mac HD\Users\<PROFILE>\Library\Application Support\Autodesk\Autodesk Fusion 360

Dla każdego konta Autodesk, które zalogowało się do Fusion 360, będzie istniał unikalny katalog z alfanumeryczną nazwą (na przykład WFYKNG73WZSU). Użyj tych informacji, aby określić, czy do zalogowania się do programu Fusion 360 został użyty właściwy adres e-mail.

To co możesz dodatkowo zrobić to:

• Wylogować się z Fusion 360,  wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki, zrestartować komputer i zrestartować Fusion 360

lub:

• Zamknąć Fusion 360 usunąć katalog Web services tutaj (zależnie od systemu operacyjnego):

 Windows: %LOCALAPPDATA%\Autodesk\Web Services

Mac OS: Mac HD\Users\<PROFILE>\Library\Application Support\Autodesk\Web Services

I zrestartować Fusion 360, a potem się do niego zalogować.

 

 

Masz pytania, skontaktuj się już dzisiaj z nami! 

505-315-392

info@aecdesign.pl

 

Chcesz wiedzieć więcej?

Oferta finansowania 0% przy zakupie nowych subskrypcji Autodesk
Jestem innowacyjny. Wdrażam Autodesk Vault – pobierz poradnik
Nowości Autodesk Vault 2021
Make Factory Grow – blog technologiczny
Zdobądź refundację do 85% kosztów zakupu oprogramowania Autodesk Vault lub kolekcji Product Design & Manufacturing Collection
Webinaria na żądanie
Webinaria z zakresu mechaniki i wytwarzania
Wymień licencje wieczyste 1998-2021 na subskrypcje i zaoszczędź 25%
Cyfrowy bliźniak (digital twin) – zapoznaj się z nim
Szanse dla Przemysłu 4.0 w nowej dekadzie
Plan oparty na osobach, a nie numerach seryjnych
Nowości Autodesk Inventor 2021
Tworzenie i publikowanie iPart do biblioteki Content Center w Autodesk Inventor
Zmodyfikuj numer katalogowy w zestawieniu komponentów
Przechodzę z 2D do 3D – co wybrać: Inventor czy Fusion 360?
Szybka parametryzacja konstrukcji ramowej w Autodesk Inventor z użyciem iLogic
Podstawowe operacje w Autodesk Inventor na przykładzie modelu felgi
Poznaj 7 trików, które uczynią Twój Inventor interface bardziej przyjaznym