Jeśli Twoja firma przechodzi z licencji multi-user na single-user w związku ze zmianami wprowadzanymi w sprzedaży tych licencji przez Autodesk, jako użytkownik oprogramowania Autodesk na swojej stacji będziesz musiał wykonać pewną operację, która nazywana jest resetem licencji.
Dostęp do filmu: Zmiana licencji multi-user na single-user Autodesk – tutorial
Nie musisz dokonywać reinstalacji oprogramowania. Wystarczy, że zresetujesz licencję na komputerze. Dzięki temu stacja robocza zapomni wcześniejsze ustawienia wejściowe dotyczące rodzaju licencji i bieżącego użytkownika, a Ty przy kolejnym, pierwszym uruchomieniu oprogramowania „na czysto” będziesz musiał jedynie wprowadzić swoje dane do zalogowania się do oprogramowania, których używasz do logowania się do swojego konta Autodesk. Adres mailowy, na który się zalogujesz musi być zgodny z adresem podanym przez administratora CAD, a dokładniej contract managera danego kontraktu w Twojej firmie, do którego przypisał on wybrany produkt. Przypisane produkty możesz sprawdzić na stronie www.manage.autodesk.com , gdzie po zalogowaniu widzisz programy, do których możesz uzyskać dostęp, pobrać je i zainstalować. To samo powinno wyświetlać się w aplikacji na pulpit firmy Autodesk, która instaluje się wraz z oprogramowaniem. Przy przejściu na model licencjonowania single – user nowa metoda aktywacji oprogramowania na stacji odbywa się przez wspomniane logowanie. Ponieważ firma kupuje daną ilość stanowisk określonego programu, może przypisać ją jednocześnie maksymalnie takiej samej ilości osób. Produkt, który znajduje się na subskrypcji możesz mieć zainstalowany aż na 3 stacjach roboczych, z których będziesz korzystać zamiennie w pracy, w domu czy podróży.
Aby poprawnie zresetować licencję, przejdź do aplikacji i wyloguj się, zamknij wszystkie programy Autodesk.
Przejdź do eksploratora windows i znajdź dane pliki:
C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Autodesk\ADUT
i usuń folder ADUT.
C:\ProgramData\FLEXnet
i usuń wszystkie pliki zaczynające się od adskflex.
C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\ i usuń klucz produktu, np.
001K1_2019.0.0.F dla AutoCAD 2019.
C:\Users\<username>\AppData\Local\Autodesk\Web Services
i usuń plik LoginState.xml jeśli istnieje.
Jeśli masz problem ze znalezieniem tych folderów, włącz widoczność ukrytych plików w opcjach eksploratora. Jeśli masz problemy odnośnie usunięcia takich plików albo pojawiają się niezrozumiałe Ci komunikaty, poszukaj przyczyny w dostępie lokalnego użytkownika windows do zasobów lokalnych albo po prostu skontaktuj się z naszym wsparciem.
Teraz możesz uruchomić aplikację na pulpit i zalogować się do niej. Stamtąd możesz uruchomić oprogramowanie albo możesz to zrobić dwuklikiem. Zaloguj się. W momencie aktywacji niezbędny jest dostęp do internetu, aby aplikacja Autodesk mogła pomyślnie zweryfikować przypisanego użytkownika oraz licencję. Po przejściu do zarzadzania licencją w prawym górnym rogu powinieneś widzieć swoja używaną licencję.
Powodzenia!
Jeśli masz jakiekolwiek pytania techniczne, skontaktuj się z naszym działem wsparcia technicznego
KONTAKT
Jeśli jesteś zainteresowany ofertą handlową, zapraszamy do kontaktu:
Dział AEC
Katarzyna Szajrych
501-094-251
Katarzyna.szajrych@aecdesign.pl
Ewa Królikowska
516-018-324
Ewa.krolikowska@aecdesign.pl
Wojciech Fiodorow
508-008-182
Wojciech.fiodorow@aecdesign.pl
Piotr Łapiński
696-988-403
Piotr.lapinski@aecdesign.pl
Urszula Godlewska
696-988-614
Urszula.godlewska@aecdesign.pl
Dział MFG
Zbigniew Alejster
696-988-660
Zbigniew.alejster@aecdesign.pl